Met deze super korte workout (11 minuten) blijft Kendall Jenner fit

Als er iets is waar Kendall Jenner om bekend staat, is het haar familie. Maar ergens anders in de top tien staat ook haar superfitte physique. We wilden natuurlijk allemaal wel weten hoe ze dit doet, en ze heeft ons gehoord.

Zo deelde ze op haar app welke workout van 11 minuten ze doet om in shape te blijven. Dit zijn de 13 oefeningen die ze daar deelde. Het mooiste is nog wel dat je er helemaal geen apparatuur, gewichten en sportschool voor nodig hebt.

https://www.instagram.com/p/BP-bIvfAoOC/embed/?cr=1&v=7

1. Planken

Ze doet de gewone plank door op haar voorarmen te rusten en dit 30 seconden vol te houden.

2. De hoge plank

In plaats van op je voorarmen leunen, leun je nu op je handen en hou je je armen gestrekt. Zorg ervoor dat je schouders recht boven je polsen zitten en houd dit ook 30 seconden vol.

3. De zijwaartse plank

Leun op één voorarm en wijs met de andere naar de lucht. Hou dit 15 seconden vol aan elke kant en probeer je lichaam zo stil mogelijk te houden.

4. De zijwaartse plank mét crunches

Dit klinkt moeilijk, en dat is het ook. Als je eenmaal de zijwaartse plank onder de knie hebt kun je deze ook uitproberen. De houding is hetzelfde als bij de gewone zijwaartse plank, alleen breng je je bovenste elleboog en knie 5 keer naar elkaar toe. Doe dit hierna ook aan de andere kant.

https://www.instagram.com/p/BOVZOXwjehb/embed/?cr=1&v=7

5. De plank op één arm en één been

Neem de houding aan van de gewone plank. Breng om de beurt één ledemaat naar boven. Rechterarm strekken en terug, linkerarm strekken en terug, rechterbeen optillen en terug, linkerbeen optillen en terug. Snap je hem nog? Probeer dit in 15 seconden allemaal te doen.

6. De beenlift

Bij deze leun je je op je armen en knieën, en breng je je been naar boven. Doe dit 15 keer per been.

7. De wisselende crunch

Gelukkig bestaan hier ook hele duidelijke instructie video’s van op het internet, mocht de uitleg tekort komen. Je gaat met je rug op de grond liggen met je handen onder je hoofd. Je voeten plaats je plat op de grond zodat je benen gebogen staan. Breng vervolgens je linker-elleboog naar je rechterknie.

8. De kikker-crunch

We moeten van Kendall op onze billen balanceren. Het is misschien wat makkelijker als je daar een wat ‘groter’ oppervlakte hebt. Ga op de derrière zitten en zorg ervoor dat dat het enige is wat de grond raakt door je benen omhoog te tillen. We hebben alleen geen idee waarom het de kikker-crunch heet.

9. De verticale crunch

Ga op je rug op de grond liggen en wijs met je tenen naar het plafond. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat je schouders de grond niet raken en wijs je ook met je vingers naar de lucht. Hou dit 20 seconden vol en dan ben je een topper.

https://www.instagram.com/p/BKjjtyuD4cn/embed/?cr=1&v=7

10. De luchtfiets

Ga op je rug liggen en strek één been boven de grond uit, en breng de knie van je andere been richting je borst en wissel deze houding om zodat je een fiets-effect krijgt. Als je het moeilijke wilt maken leg je je handen onder je hoofd en breng je je linker-elleboog naar je rechterknie en andersom. Doe dit 30 seconden.

11. De gewone crunch

Ga opnieuw lekker op je rug liggen, met je voeten plat op de grond. Leg je handen onder je hoofd en breng je schouders omhoog. Van Kendall moeten we dit 20 keer doen.

12. De knie-naar-elleboog plank

Probeer je linkerknie naar je rechter elleboog te brengen en andersom tijdens een plank. We vinden de gewone plank al lastig zat, dus dit is misschien even iets te moeilijk.

13. De wiebelende plank

Leun op je handen en tenen, en zet je handen iets hoger dan je schouders. Wieg vervolgens naar voren (zodat je schouders wel boven je polsen zitten) en weer terug.

Hieronder zie je een kort overzicht van hoe die oefeningen eruit moeten komen te zien.

https://www.instagram.com/p/8MKA3hDo4P/embed/?cr=1&v=7

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s